Różnego rodzaju targi, prezentacje czy nawet sponsorowane zawody sportowe nie mogą obyć się bez reklam. Specyfika tych wydarzeń zwykle sprawia, że standardowe billboardy czy plakaty nieszczególnie przyciągają uwagę. Z tego powodu reklamodawcy zostają zmuszenie do skorzystania z takich nośników reklamy, które będą widoczne z daleka i atrakcyjne wizualnie, a przy tym będą dość proste, by ludzie zajęci oglądaniem zawodów czy stoisk nie rejestrowali je zupełnie przelotnie, nie musząc się na nich skupiać na dłuższą chwilę. Te role spełnia reklama pneumatyczna, która wykorzystuje różnego rodzaju balony (zarówno bardzo małe jak i bardzo duże), a także nadmuchiwane bramki czy nawet… małe sterowce.
Spośród wyżej wymienionych balony pneumatyczne wydają się rozsądnym kompromisem pomiędzy wizualną atrakcyjnością, widocznością i rozmiarami, oraz ceną i łatwością obsługi. Są bardzo duże, dlatego widać je z daleka. Ich powierzchnia pozwala na swobodne umieszczenia loga dwóch firm równocześnie, dzięki czemu dla obu jest to jeszcze tańsze rozwiązanie. Balony mocowane są na ziemi i trudno przejść obok nich obojętnie. Przyciągają wzrok rozmiarami i kolorem, a także przypominają w jakimś stopniu o zabawach z dzieciństwa czy też o miejscach, do których zabierało się swoje własne dzieci.
Balony pneumatyczne są z całą pewnością jednym z ciekawszych rozwiązań w zakresie reklamy w czasie imprez masowych.