T-shirt z nadrukiem, koszulka

Koszulka wyrażająca więcej niż tysiąc słów

Niegdyś ubiór wyrażał przede wszystkim status społeczny. Tylko najbogatszych było stać na modne kroje i najcenniejsze materiały, a do tego często osoby, które nie miały pochodzenia szlacheckiego, nie mogły nosić określonych materiałów. Ubranie lub jego część bywało także (i wciąż jest) wyrazem przekonań politycznych i wyznawania określonych wartości, także religijnych, jak żydowskie mycki, burki muzułmanek czy francuska czapka frygijska. Niektóre stroje kojarzą się także z określonymi zawodami (kitle, mundury, trikorn).

T-shirt z nadrukiem, koszulkaWspółcześnie ubiór to także sposób na wyrażenie swojego hobby, zainteresowań, a nawet aktualnego nastroju i poczucia humoru, w czym dodatkowo pomaga popularna w wielu sklepach opcja wykonania koszulki z własnym nadrukiem. Różnorodność gotowych nadruków i napisów, przy mnogości krojów i kolorów, połączona dodatkowo z możliwością wykonania własnego wzoru, pozwalają czuć się w takiej koszulce naprawdę wyjątkowo, ponieważ możliwe jest, że nikt inny na świecie nie posiada identycznej.

Nadruki na koszulkach odnoszą się do wielu dziedzin życia, w szczególności do popkultury (wzory związane z filmami, muzyką, literaturą, komiksami), są także cytatami, często grafiki na nich wyrażają aktualne zainteresowania lub nastrój „nosiciela”, jak koszulka z Garfieldem i napisem „Nienawidzę poniedziałków”. Informatyka/programistę można poznać po napisie „Hello world”, fana Harry’ego Pottera po znaczku Insygniów Śmierci lub prostym napisie „Always”, a hipstera po „I NY”.

Różnorodność wzorów i krojów pozwala każdemu znaleźć coś dla siebie lub stworzyć idealną koszulkę, zgodną z własnym gustem.