Sposoby na przemyślaną promocję na Facebooku

O sile mediów społecznościowych przekonują się nie tylko celebryci i osoby, które poprzez odpowiednie budowanie swojego wizerunku w sieci znajdują się na pierwszych stronach gazet, ale również wiele przedsiębiorców, chcących dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Największym i jednocześnie najchętniej wykorzystywanym medium społecznościowym jest Facebook, który każdego dnia gromadzi miliardy użytkowników na całym świecie.

Strona firmy na Facebooku

promocja strony na facebookuDzięki odpowiednio prowadzonej kampanii w tym serwisie można nie tylko nawiązać bezpośredni kontakt z klientami, ale także lepiej ich poznać i w późniejszej perspektywie skuteczniej dopasować swoje działania oraz ofertę do grupy docelowej. Jednak szansa na bliższe poznanie grona swoich klientów, ich opinii i preferencji to jedno, natomiast druga strona medalu to poddanie się pod osąd internautów, który czasem bywa bezlitosny. Warto uniknąć popełnienia błędu, który spowodowałby, że marka stanie się powodem do śmiechu szerokiego grona internautów za sprawą memów przerabianych na masową skalę. Gwarancją tego będzie przemyślana promocja strony na Facebooku, najlepiej poprowadzona przez specjalistów. Co prawda nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na stworzenie osobnego działu zatrudniającego specjalistów, których zadaniem byłoby prowadzenie komunikacji z klientami za pośrednictwem wybranego medium społecznościowego, jednak nawet dla małych przedsiębiorstw, nieposiadających dużego zaplecza finansowego czy też możliwości stworzenia nowego miejsca pracy w siedzibie firmy jest szansa na skuteczną kampanię na Facebooku, prowadzoną przez specjalistów.

promocja strony na facebookuRozwiązanie takie daje nawiązanie współpracy z agencją, która zwykle zdalnie prowadzi swoje działania na życzenie klienta. Doświadczone grono specjalistów pozwoli nie tylko uniknąć sytuacji kryzysowych, wynikających z nieprawidłowej komunikacji z klientem, ale także zaplanuje całą kampanię w taki sposób, aby była ona spójna i możliwie jak najbardziej dopasowana do oczekiwań grupy docelowej, bowiem nie ma nic gorszego, niż tworzenie chaotycznych treści, niedostosowanych do potrzeb naszych klientów. W budowaniu pozytywnego wizerunku firmy za sprawą Facebooka nie pomaga również nadużywanie hasztagów czy usuwanie nieprzychylnych komentarzy.

Doświadczeni specjaliści wiedzą, że krytyka ze strony klientów to szansa na nawiązanie dialogu i poznanie oczekiwań grupy docelowej, które następnie można uwzględnić w ofercie, czyniąc ją lepiej dostosowaną do potrzeb rynku, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie obrotów firmy.

Jak ważne jest Public Relations?

Każdy przedsiębiorca chce jak najlepszego rozrostu swojej firmy. By to osiągnąć zyski ze swoich działań przeznacza zazwyczaj na poszerzenie swojej działalności lub inwestycję w nowoczesne rozwiązania technologiczne ze swojej branży. Jest to niezwykle istotne, ponieważ zarówno możliwość dotarcia do jak największej liczby odbiorców, jak i zwiększenie jakości proponowanych przez siebie usług jest bardzo istotne dla osiągnięcia jeszcze większych zysków, a co za tym idzie – jeszcze większego rozrostu naszego przedsiębiorstwa.

Agencja pomoże każdej firmie

Agencja Public RelationsLecz nie jest to wszystko, co możemy zrobić dla naszej działalności. Wszyscy wiemy, jak ważne jest, by nasza firma miała jak najlepszy pijar. Dbanie o opinię publiczną jest podstawą właściwych kontaktów z klientem, ponadto dobry PR jest nam w stanie zapewnić dużą przewagę we wszelkich negocjacjach i zyskiwać jeszcze korzystniejsze warunki umów. Dzieje się tak, ponieważ w przypadku, w którym przedsiębiorstwo ma lepsze opinie wśród klientów, inne firmy zauważają taką zależność, doceniają i to oni starają się wejść we współpracę z nami. Dlatego tak ważna w naszej działalności jest ceniona agencja Public Relations, która doskonale zadba o nasze interesy. PR jest przede wszystkim świadomym i zaplanowanym budowaniem relacji z bliższym i dalszym otoczeniem, które jest ukierunkowane na jak największe zyski naszej firmy przez uzyskanie jak największej liczby klientów.

Agencja Public RelationsTo właśnie starannie przygotowany plan działania na szeroką skalę daje nam stabilizację i możliwość swobodnego działania w swojej branży, uzyskując przy tym najkorzystniejsze warunki umów z innymi przedsiębiorstwami. Wymaga to przede wszystkim stałego dialogu z naszym otoczeniem, żeby kształtować właściwe wartościowanie naszej organizacji. Co więcej, nie są to cele krótkotrwałe, a zakrojone na szeroką skale przedsięwzięcia, trwające przez średnie lub dłuższe okresy, w których wprowadzana jest odpowiedni plan strategiczny. W skład działań wchodzą między innymi współpraca ze środkami masowego przekazu, tworzenie tożsamości przedsiębiorstwa, tworzenie i podtrzymywanie pozytywnych relacji z przedstawicielami władzy lokalnej oraz z lokalną społecznością. Dobry pijar powinna mieć każda firma.

To właśnie dzięki temu przedsiębiorca jest w stanie nie tylko skutecznie sprzedawać swoje usługi, ale zyskiwać na nich jeszcze więcej pieniędzy – lub je oszczędzać, dzięki współpracy z firmami, które będą zabiegać o nasz udział w ich działalności. Jest to istotny dział prowadzenia swojego interesu, o czym powinien pamiętać każdy przedsiębiorca.

Praca nad identyfikacją wizualną dużego przedsiębiorstwa

Otwierając dużą firmę trzeba mieć wiele pomysłów na jej wypromowanie. Same działania marketingowe, uroczyste otwarcie i zaproszenie przyszłych kontrahentów to dopiero początek działań, które wymagają dokładności i staranności. Niemal każde przedsiębiorstwo, które profesjonalne podchodzi do swojej działalności, musi posiadać identyfikację wizualną.

Identyfikacja wizualna a wybór fontu

identyfikacja wizualna dla firmSkłada się na nią wiele czynników, dlatego jej wykonaniem nie zajmuje się ktoś wewnątrz firmy, a często agencje interaktywne, które wiele takich projektów mają już za sobą. Kreowanie wizerunku na rynku rozpoczyna się od zaprojektowania logo. To one stanowi podstawę kolorystyczną zarówno strony internetowej, wizytówek, jak i nawet najmniejszego gadżetu reklamowe. Spójność między każdym elementem gwarantuje wzrost rozpoznawalności i na pewno zapadnie w pamięć każdemu użytkownikowi. Kompleksowa identyfikacja wizualna dla firm to także charakterystyczna czcionka, która można zostać zaprojektowana na zamówienie przez doświadczonego grafika. Ten typ działań ma na celu zbudowanie marki poprzez wykorzystanie znaków rozpoznawczych zarówno w sieci, jak i wśród innych środkach przekazu publicznego. Przydaje się to zwłaszcza podczas dużych konferencji, czy targów pracy, gdzie osoby noszące koszulki z logo firmy rozdają reklamowe gadżety. Tam oczywiście znajduje się zaprojektowana czcionka, zachowana zostaje wybrana kolorystyka wraz z logo.

identyfikacja wizualna dla firmWszystkie te działania mają na celu wbić do pamięci użytkowników znak rozpoznawczy, który zawsze będzie kojarzony z danym przedsiębiorstwem. To samo dotyczy projektu wizytówek każdego pracownika – jeden styl utrzymany dla każdego z pracowników. Pozwala to rozpoznać firmę wśród konkurencji właśnie dzięki jej charakterystycznym znakom i cechom. Inwestycja w profesjonalnie wykonaną identyfikację wizualną zwróci się w postaci nowych klientów, kontrahentów oraz dodatkowych zyskach w sprzedaży, co na pewno zostanie docenione przez właściciela. Cały proces rozpoczyna się od sprecyzowania oczekiwań względem każdego z elementów identyfikacji, do czasu akceptacji całego projektu można wprowadzać liczne poprawki, które pozwolą zaprojektować rozpoznawalność marki. Każdorazowe wykonanie takiego projektu przez agencje interaktywne zdecydowanie zmniejsza ich możliwości.

Jednak kreatywni pracownicy zawsze znajdą rozwiązanie, by zbudować identyfikację wizualną dla danego przedsiębiorstwa, wykorzystując tylko unikalne elementy. Wycena usług odbywa się indywidualnie, w zależności od wybranego pakietu, jednak decydując się na profesjonalizm należy pamiętać, że taka usługa zawsze sporo kosztuje.

Reklamowanie eventów za pomocą filmów promocyjnych

Warszawa jest miastem, gdzie odbywa się bardzo dużo imprez plenerowych organizowanych przez sławy, ale także różnego rodzaju organizacje charytatywne. Ciężko jest więc przebić się firmom, które pragną zaprosić do siebie innych z branży, by przedstawić im nowy produkt, bądź zachęcić do dyskusji o nowych technologiach.

Filmy promocyjne są nagłaśniane

filmy promocyjneMuszą szukać sposobu, by dotrzeć do jak największej ilości osób, które mogą być zainteresowane takim wydarzeniem. W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej spotów w sieci, które zachęcają do udziału w konferencjach i cieszą się one dużym zainteresowaniem. Działy zajmujące się reklamą i wizerunkiem firmy muszą wkładać dużo siły, by znaleźć sposób na wypromowanie konkretnego wydarzenia. Zwłaszcza jeśli nie ma się zbyt wielu stałych zainteresowanych. Należy sięgnąć po nowoczesne środki przekazu dzięki czemu można wyróżnić się w tłumie wielu wydarzeń. Filmy promocyjne w Warszawie cieszą się dużą popularnością właśnie ze względu na fakt, że wśród tak licznej konkurencji coraz trudniej rozgłośnić swoją imprezę. Wykorzystując profesjonalne filmy można umieszczać je zarówno w sieci, jak i telewizji docierając do odbiorców z całego kraju. Dzięki temu można mieć pewność, że na pewno znajdzie się wśród tych osób chociaż garstka zainteresowanych.

filmy promocyjneReklamy wideo są znacznie bardziej atrakcyjne w odbiorze, niż tradycyjne kartki z zaproszeniem, które trzeba wysyłać najlepiej adresując do konkretnej osoby. Duża firma nie może sobie pozwolić na stratę czasu dokładając sobie większej ilości pracy. Wolą zminimalizować starty i skupić się na odpowiednim przygotowaniu całego eventu. Powierzając spot reklamowy w ręce profesjonalnej agencji nie trzeba się martwić o to, jak najlepiej byłoby zachęcić wszystkich z branży do udziału. Oni sami zajmą się przygotowaniem całego scenariusza oraz wykończeniem filmu tak, by wyglądał jak najlepiej. Po wrzuceniu go do sieci pozwalają nadzorować ruch oraz liczbę wyświetleń, co na pewno przełoży się później na większą ilość uczestników w wydarzeniu. Reklamowanie eventów jest naprawdę ciekawym pomysłem, zwłaszcza jeśli nie ma innego sposobu, by dotrzeć do wszystkich zainteresowanych.

Reklamy sponsorowane w social mediach nie przyniosą tak dużych efektów jak firmowe wideo opowiadające co będzie działo się w trakcie całej imprezy, jaki jest jej cel oraz do kogo jest dedykowana. Dzięki temu zyskuje się także rozgłos o samym organizatorze, który na pewno zyska także wielu nowych wspólników zainteresowanych współtworzeniem całego wydarzenia.

Grawerowanie laserem – co to takiego

Urządzenia laserowe wykorzystywane są obecnie z powodzeniem w branży obróbki różnego rodzaju materiałów. Pozwalają one na ich cięcie, jak i grawerowanie. Dlaczego te usługi zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością? Wynika to z tego, że grawerowanie laserowe, jak i cięcie, mają mnóstwo zalet.

Grawerowanie w różnych cenach

grawerowanie Przede wszystkim są to działania naprawdę szybkie – urządzenia działają błyskawicznie i to, co w inny sposób zajmowałoby nam więcej czasu, dzięki laserowi trwa raptem kilkanaście sekund. Oznacza to, że możemy uzyskać o wiele lepszą wydajność, jest to bardzo ważne zwłaszcza gdy zajmujemy się masowym obrabianiem przedmiotów. Równocześnie wśród zalet urządzeń laserowych wymienia się elastyczność. Chodzi o to, że można bez problemu ustawić konkretne parametry dla danego procesu, duży obszar roboczy urządzenia sprawia, że możemy poddawać obróbce nawet przedmioty o sporych gabarytach, ponieważ i tak zmieszczą się one na stole. Kolejna zaleta laserowego cięcia i grawerowania jest taka, że działania te nie wiążą się z powstawaniem odpadków. Laser działa precyzyjnie, krawędzie są zawsze czyste, pozbawione opiłków, nie są na nich widoczne żadne postrzępienia. Właściwie po zastosowaniu obróbki laserowej, nie jest konieczne przeprowadzanie dodatkowej obróbki wykończeniowej, ponieważ przedmiot będzie odznaczał się idealnym, pożądanym kształtem.

grawerowanie Jednak niestety trzeba zauważyć, że takie precyzyjne grawerowanie w Krakowie potrafi sporo kosztować. Widełki cenowe są jednak dość szerokie, dlatego z pewnością w województwie małopolskim znajdziemy firmę, która wykona dla nas obróbkę laserową na warunkach finansowych, które nam odpowiadają. Pamiętajmy jednak, że zbyt tania usługa może świadczyć o tym, iż przedsiębiorstwo nie dysponuje sprzętem najwyższej jakości, a wówczas efekty grawerowania mogą różnić się od tych, których oczekiwaliśmy, oczywiście na minus. Najlepiej więc wybrać krakowską firmę, która oferuję usługę w średniej cenie, będziemy wiedzieć, że nie przepłacimy, a jednocześnie będziemy mogli cieszyć się dobrym grawerem. Technika grawerowania laserowego może być wykorzystana na naprawdę różnych materiałach, możemy zgłosić się do takiej firmy, gdy zależy nam na obróbce metalu, ale nie tylko. Grawer może powstać również na materiałach akrylowych.

Te są najczęściej wykorzystywane do produkcji podświetlanych napisów reklamowych, dlatego dobry grawer jest na nich obowiązkowy. Laser bardzo dobrze poradzi sobie także z innymi tworzywami sztucznymi, na przykład z płytami z polipropylenu czy polietylenu. To dobry wybór także do obróbki drewna, tektury i papieru.

Drukarnia stacjonarna czy online?

Handel elektroniczny jest coraz bardziej popularny. Nic dziwnego, możemy bez wychodzenia z domu kupić różnego rodzaju dobra oraz usługi. Wykonujemy przelew i po prostu czekamy, aż do naszych drzwi zapuka kurier. Żadnego wysiłku – nic dziwnego, że w świecie fast life coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z takiego rozwiązania.

Zalety drukarni online

najlepsza drukarnia onlineOgromna ilość sklepów internetowych, w których możemy kupić już niemal wszystko, doskonale zachęca do korzystania ze swoich ofert. Już firmy z każdej branży oferują swoje usługi także przez Internet – nie ominęło to nawet drukarni. Choć dotychczas wielu osobom wydawało się, że drukarnie to biznes typowo stacjonarny, wcale tak nie jest. Dzięki przeniesieniu tego typu usług do Internetu, nie musimy obawiać się już stania w długich kolejkach i czekania, aż osoba obsługująca sprzęty wydrukuje nam nasz projekt. Teraz tylko za pośrednictwem formularza wysyłamy plik do druku, a potem możemy go w dogodnym czasie odebrać. Najlepsza drukarnia online oferuje przez Internet szeroki zakres usług, to nawet reklama wielkoformatowa. Jeśli marzy nam się piękny baner, możemy go zamówić przez Internet. Wystarczy, że określimy jego długość oraz szerokość – dobre drukarnie proponują banery od 1m x 1m do nawet 10 m x 3 m. Jak widać, wybór zależy od naszych potrzeb.

najlepsza drukarnia onlineW dodatku w dobrych drukarniach pracują graficy, więc nawet jeżeli nie mamy gotowego projektu, który chcemy wydrukować, to możemy zlecić profesjonalistom jego wykonanie. W ten sposób nie musimy szukać osobno firmy zajmującej się projektowaniem reklam, gdyż grafik pracujący w drukarni również zna się na rzeczy i z pewnością dobrze wykona swoje zadanie. Oczywiście jeśli tylko dokładnie określimy, czego potrzebujemy. Zazwyczaj duży baner reklamowy taka drukarnia wykonuje w 5-7 dni roboczych. Oczywiście w przypadku małych projektów wszystko dzieje się o wiele szybciej, jednak jeśli chodzi o reklamę wielkoformatową, jest to czas standardowy i większość drukarni oferuje podobny. Pamiętajmy o tym, że plik przesłany do druku powinien spełniać konkretne wymagania.

A więc przede wszystkim powinien być w odpowiednim formacie – najczęściej jest to .jpg lub .tif, ale drukarnie przyjmują także pliki .pdf, .psd oraz .cdr. Bardzo ważne jest jednak, aby rozdzielczość obrazu wynosiła 300 dpi. W innym przypadku jakość może nie być zgodna z oczekiwaną. Pamiętając o tym i wysyłając odpowiednio przygotowany plik, z pewnością ucieszymy się z efektów, gdyż będą one dokładnie takie, o jakich wcześniej marzyliśmy.

Na jakie reklamowe usługi poligraficzne postawić?

Mimo popularności marketingu internetowego, tradycyjne usługi reklamowe nadal nie tracą nic na swojej wartości. Z usług drukarni inne firmy korzystają między innymi wówczas, gdy zależy im na stworzeniu ulotek. Choć wydawałoby się, że ulotki to już przeżytek, okazuje się, iż nadal cieszą się one popularnością, gdyż stanowią najlepszą formę reklamy firmy na targach czy innych wydarzeniach „w terenie”.

Najlepsze usługi reklamowe

reklamowa poligrafiaOsoba, która zainteresuje się firmą dzięki naszej prezentacji czy dzięki atrakcyjnie wyglądającemu stoisku, z pewnością z chęcią sięgnie po ulotkę, aby potem, już w domowym zaciszu, dokładnie zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Ważne jednak, by ulotka była dopracowana po najmniejszy szczegół. Przede wszystkim liczy się grafika – powinna być wysokiej jakości, widoczne piksele zdecydowanie źle wpłyną na odbiór takiej ulotki. Warto zadbać też o dobre hasło reklamowe, zaś jeśli chodzi o treść – nie rozpisujmy się, wypiszmy tylko to, co najważniejsze. Naprawdę zainteresowany klient i tak postara się, aby w jakiś sposób (na przykład poprzez naszą stronę internetową) znaleźć więcej informacji o firmie. Dobrze, jeśli udajemy się do drukarni już z gotowym projektem ulotki. Jednak jeśli nie mamy zdolności w tej dziedzinie, a w naszym przedsiębiorstwie nie pracuje grafik komputerowy, to nadal nic straconego.

reklamowa poligrafiaReklamowa poligrafia w Bydgoszczy, którą proponują dobre drukarnie, uwzględnia potrzeby takich klientów – to właśnie drukarni możemy powierzyć wykonanie projektu graficznego. Grafik, który ma dobry zmysł estetyczny (a każdy taki ma – inaczej nie utrzymałby się w tej branży), umieści grafikę, hasło reklamowe i treść w odpowiednim miejscu, tak że będzie ona przyciągać wzrok. Oczywiście ulotki to nie jedyna forma reklamy, o jakiej warto pomyśleć. Być może dobry efekt przyniosą także plakaty. Należy jednak pamiętać, że w miastach istnieje zakaz wieszania plakatów w dowolnym miejscu, na przykład na przystanku autobusowym. Najczęściej trzeba pytać władze o zgodę. Miejmy to na uwadze, aby mile się nie zaskoczyć, gdy nadrukujemy ze sto plakatów, a okaże się, że nie ma ich po prostu gdzie wieszać.

Bardziej atrakcyjną formą reklamy niż plakaty będzie więc wielkoformatowy baner – jeśli widzimy w naszym mieście jakieś miejsce, gdzie można go umieścić, nic nie stoi na przeszkodzie, aby je wykupić. W ten sposób dotrzemy do większej liczby potencjalnych klientów. Dobra drukarnia przygotuje baner na wysokiej jakości materiale, odpornym na działanie czynników atmosferycznych, dlatego nie musimy martwić się o to, że wyblaknie po dłuższym czasie.

Prezenty świąteczne dla pracowników

Zbliża się czas świąt Bożego Narodzenia – chyba niemal wszystkie przedsiębiorstwa w tym czasie decydują się na zorganizowanie firmowej wigilii. To dobry moment na podsumowanie minionego roku, wręczenie wyróżnień pracownikom, którzy wyjątkowo dobrze się spisali, a także podziękowanie całej załodze za to, że każdego dnia pracuje na sukces firmy.

Jakie gadżety nadają się na upominek?

gadżety reklamoweOprócz suto zastawionych stołów, pracodawcy powinni pomyśleć o upominkach dla pracowników. Oczywiście standardem są zestawy słodyczy – można na przykład zrobić wyjątkowe zestawy złożone z smakołyków, ale też świątecznej herbaty. Z pewnością niektórzy pracodawcy wpadną na to, aby wręczać teamowi tak zwane kurzołapy – czyli różnego rodzaju świąteczne figurki, których jedynym zadaniem jest stanie i kurzenie się – aż do momentu, gdy w domach rozbieramy choinkę i chowamy wszystkie dekoracje głęboko do szafy, z której wyciągnięte zostaną dopiero w przyszłym roku. Jeśli mimo wszystko chcemy dać pracownikom coś materialnego, co nie zostanie zjedzone w kilka dni, może lepiej postawić na rzeczy bardziej praktyczne – na przykład firmowe kubki czy długopisy. Gadżety reklamowe oferowane w Łodzi to także parasolki, etui na długopisy czy okulary, jak i pendrive.

gadżety reklamoweMożemy pokusić się także o plecaki, ekologiczne notesy, a dla osób dojeżdżających do pracy rowerem – o odblaskowe zawieszki. Pracownicy narażeni na stres, na przykład w związku ze stałym kontaktem z klientem, mogą poprawiać sobie samopoczucie antystresowymi piłeczkami. Z kolei ci, którzy, pracując przy komputerze, mogą potrzebować chwili skupienia, ucieszą się z nowych słuchawek. Wszystko opatrzone logo firmy. Oczywiście w przypadku dużego przedsiębiorstwa, w którym pracodawca nie zna dobrze swoich podopiecznych, ciężko o spersonalizowane prezenty – można nie wiedzieć, komu przyda się lampa błyskowa do smartfona, a kto zdecydowanie bardziej byłby zadowolony z ładowarki indukcyjnej, małego zestawu narzędzi czy parasola. Małe firmy mogą pozwolić sobie na ten komfort tworzenia zindywidualizowanych prezentów, jednak i tu należy mieć na uwadze to, że powinny być one podobnej wartości, żeby między pracownikami nie pojawiło się rozgoryczenie, rozczarowanie, czy, o wiele gorzej, zawiść.

Wydaje się więc, że w każdym przypadku lepiej postawić na tradycyjną, „ogólną” paczkę, w której obok najlepszych słodyczy znajdą się także długopisy z logo firmy oraz kubki (najlepiej termiczne – zimą z pewnością każdy z chęcią by z takich korzystał). Wszystko zależy oczywiście od pracodawcy, warto jednak zadbać o to, aby pracownicy zapamiętali wigilię na długo. Wtedy na pewno po Nowym Roku wrócą zmotywowani do pracy.

Kiedy przydaje się pomoc studia graficznego?

Nie jest łatwo wykonać dobrą grafikę. Potrzeba do tego talentu plastycznego, zmysłu estetycznego, a także cierpliwości przy projektowaniu detali. Do tego ważne jest to, by obsługiwać programy komputerowe, bo na nich tworzy się większość współczesnych projektów.

W czym pomoże studio grafiki?

studio graficzneNie każdy jest w stanie to pojąć, a jednak grafiki to coś, co przydaje się w każdym biznesie. Potrzebne jest przynajmniej dobre logo i ładny font na nazwę firmy, choć warto jest też zainwestować w grafiki do internetu, na przykład na stronę firmową. Co zrobić, jeśli sami nie mamy talentu plastycznego, a musimy mieć przygotowane grafiki? Wtedy najlepiej jest to zadanie powierzyć specjalistom, którzy mają własne studio graficzne w Toruniu, Warszawie, Wrocławiu, czy Krakowie. Jakie sprawy można tam konkretnie załatwić? Wspomniana została już rozpoznawalność graficzna firmy, czyli jej logo i stylizowana nazwa. One są tutaj kluczowe, ponieważ będą się pojawiały w wielu miejscach, na wielu nośnikach, takich jak gadżety reklamowe, foldery dla klientów, strony internetowe, billboardy. Logo powinno być proste, ponieważ w przypadku małych formatów np. wizytówek czy ulotek, bardzo skomplikowane logo byłoby nieczytelne.

studio graficzneDobre studio graficzne w Toruniu zajmie się także projektami gotowych gadżetów marketingowych. Mogą to być popularne ulotki, plakaty czy małe foldery reklamowe. Rozdawać je można na ulicy, na targach branżowych, jak również rozłożyć w poczekalni, korytarzu, na blacie recepcji w firmie. Dzięki temu każdy będzie mógł zabrać taka ulotkę czy katalog i zapoznać się z nim w domu. Studio graficzne poradzi sobie także z bardziej unikatowymi projektami np. dla parasolek, kubków termicznych czy latarek z nadrukami firmowymi. To zdecydowanie coś droższego, niż ołówki, długopisy, czy krówki z logo, jednak dzięki temu firma będzie się wyróżniać. O pomoc do studia graficznego mogą przyjść nie tylko firmy, które dopiero zaczynają swoją działalność, ale także już te działające od lat na rynku, które chcą się przebranżowić, poszerzyć ofertę, czy po prostu odświeżyć szatę graficzną. Wtedy graficy mają nieco ułatwione zadanie, ponieważ wiedzą już konkretnie czym się firma zajmuje (na początku to się często zmienia), jak chce być widziana przez innych (klientów stałych i potencjalnych), czego oczekuje. To przyspiesza wykonanie projektów graficznych.

Jak widać, pomoc profesjonalnych grafików może być bardzo przydatna dla różnych przedsiębiorców, zarówno zaczynających swoją przygodę z biznesem, jak i już tych doświadczonych w branży.

Reklama na samochodzie – na co zwrócić uwagę?

Jednym z najtańszych i najpopularniejszych w ostatnim czasie sposobem na reklamę poza internetem jest oklejanie samochodów. Darmowa powierzchnia, mobilność, stosunkowo niewielki koszt wykonania oraz duży współczynnik oddziaływania w dużej mierze przemawiają zarówno do doświadczonych, jak i początkujących przedsiębiorców.

Dlaczego warto pomyśleć o reklamie na samochód?

Reklama na samochodzieCo jednak decyduje o sukcesie takiej reklamy? Reklama na samochodzie musi być wykonana w sposób profesjonalny, z dobrej jakości materiałów – nieestetyczna reklama traci swój sens. Należy zwrócić również uwagę na dokładne przycięcie folii na poszczególnych elementach samochodu. Źle przycięta folia może po niedługim czasie zacząć się zadzierać i odchodzić. W skrócie – lepsza żadna reklama niż byle jaka. Nie tylko treść, ale również estetyczny wygląd oklejki w dużej mierze odpowiada za odbiór firmy. Reklama powinna rzucać się w oczy i dobrze się kojarzyć, a najlepiej, jeśli dodatkowo zapada w pamięć. To, czy potencjalny klient zapamięta Twoją reklamę, przekłada się bezpośrednio na Twoje zarobki. Warto więc zainwestować w dobry projekt reklamy na samochód. Jaki projekt jest dobry? Przede wszystkim czytelny i kreatywny. Czytelny dlatego, że czas oglądania reklamy jest często bardzo ograniczony czasowo – niekiedy są to tylko ułamki sekund. Kreatywny dlatego, że to, co niezwykłe, niecodzienne i niepowtarzalne znacznie częściej zostaje w głowie. Chodzi więc o to, żeby klient zobaczył i zapamiętał, co masz mu do przekazania. Kreatywne i czytelne reklamy są najlepiej odbierane.

Reklama na samochodzieKolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę to stan wizualny oklejonego pojazdu. Brudny czy zaniedbany samochód nie może być dobrą reklamą – jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, nie tylko tego, które oferuje usługi sprzątania. Pamiętaj o tym, żeby samochód, na którym znajduje się reklama Twojej firmy był zawsze w idealnym stanie. Warto wymagać i egzekwować od swoich pracowników dbałość o stan samochodu, nie tylko na zewnątrz, ale również wewnątrz. Jeśli nie jesteś pewien, jak powinna wyglądać Twoja reklama, potrzebujesz porady lub chciałbyś zobaczyć na żywo realizacje firmy, której chcesz powierzyć oklejenie swojego samochodu, postaraj się znaleźć firmę działającą lokalnie. Jeśli mieszkasz, na przykład, w Łodzi, spróbuj wyszukiwania: „kreatywne reklamy na samochód w łódzkim łódź” – oszczędzisz sobie czasu i nerwów.

Czasami lepiej jest przyjrzeć się dokładnie, dotknąć i samemu ocenić, co trafia w Twoje gusta, niż wydać pieniądze na coś, co finalnie nie spełni Twoich oczekiwań. Reklama Twojej firmy na samochodzie może przysporzyć Ci bardzo wielu klientów przy niskim nakładzie kosztów, o ile zadbasz o jej odpowiednią formę, estetykę i profesjonalne wykonanie.